„Jde to i nezatuchle,“ říká volební manažerka druhé nejúspěšnější senátní kampaně 2012

Ještě ani neobhájila diplomku a už se vrhla do vedení druhé nejúspěšnější kampaně loňských senátních voleb. Starala se o PR, komunikaci s veřejností, organizaci dobrovolníků a eventů. Plánovala kampaň Elišky Wagnerové a připravovala s ní chlebíčky. Do kampaně spolu vnesly moderní americké prvky a volby vyhrály landslidem 74 % ve druhém kole. Nyní pro senátorku pracuje jako asistentka a familiárně jí říká Eliška. Linda Kožušníková.

Celý článek

Bullshity a pravda o malých českých eshopech

Naprostá většina českých eshopářů je krmena bullshity a ztracena v online světě. Na svém podnikání prodělává. Spodní tři čtvrtiny eshopů si totiž rozdělují jen 5 % veškerého obratu a průměrně si vydělají jenom 242 korun měsíčně.

Celý článek

10 lekcí, které mi dal můj malý eshop

Eshop jsme otevřeli a po pár měsících znechuceně zase zavřeli. Se ztrátou pár desítek tisíc. Přitom jsme měli dobrý produkt, marketingový plán i zdravě nastavená očekávání návratnosti investic do jednoho až dvou let. Dostaly nás jiné – zcela nepředpokládané – překážky.

Eshop nám dal deset cenných lekcí, které by si měl přečíst každý, kdo zvažuje otevření vlastního malého eshopu a maluje si, jak na tom zbohatne.

Tady je našich deset lekcí.
 

Celý článek

Co tě nezabije, to tě posílí. Doslova

Dnes ráno jsem se ve vlnách Středozemního moře na kyperském pobřeží málem nadechl naposledy. Vlastní vinou jsem se octl v situaci, kdy každá další vlna valící se přes mou hlavu mohla znamenat, že už nikdy neuvidím slunce.

Celý článek

Jak zamíchat řádky v Excelu: Postup pro randomizaci dat

V Excelu si můžete řádky řadit podle milionu kritérií, která se dokonce dají i vrstvit. Excel však bohužel nenabízí možnost řádky zamíchat náhodně. Když tak chcete udělat marketingový pokus – například rozdělit si emailové adresy na tři různé skupiny a poslat na ně newslettery v různé dny –  je vám Excel na prd. Po letech zoufalosti jsem konečně vynalezl postup, jak řádky uspořádat náhodně.

Celý článek

Kampaně 2012: Profesionálnějsí a amerikanizovanější

Krajské a senátní volby 2012 byly profesionálněji vedené než ty před čtyřmi lety. Kandidáti a jejich poradci se zřejmě konečně pořádně zamysleli. Slogany se daly číst, zpracování kampaní přestalo být k smíchu a začaly se ve velkém uplatňovat postupy vídané spíše v USA než v České republice.

Celý článek

Dá se FSS vystudovat z Wikipedie? Focus group prozradila na fakultu hodně

Věřte tomu nebo ne, Fakulta sociálních studií (FSS) má pracovní skupinu pro přípravu komunikační strategie. A nejen to. Stará se o svůj marketing až tak, že mě najala, abych pro ni udělal focus groupy mezi studenty a oproti některým skeptickým názorům vedení fakulty se závěry výzkumu aktivně pracuje. Díky tomu teď víme, že FSS je "kamarádka do deště" a máme lepší představu o tom, co jsou její silné stránky a naopak na čem by měla zapracovat. Ale pěkně popořadě.

Celý článek
Pavel Šíma +420 721 881 783 pavel@pavelsima.cz Marketingový konzultant