Tři holky, stovky liků, moře haterů. Výsledky #projektdiplomka

V dubnu jsem se z jistých důvodů rozhodl, že budu exhibovat. Na netu a sociálních sítích. Ze své ložnice se svou diplomkou. Základní cíle byly donutit se k napsání diplomky, udělat buzz a vyzkoušet si nezvyklý sociální experiment. Více o mých pohnutkách v původním blogpostu a o jeho průběhu v článcích, které o #projektdiplomka napsaly TyInterety, Reflex a Lupa.cz.

Protože historky, jak mě holky odmítaly, protože mě nechtěly zdržovat od psaní diplomky, jak úchylné tresty mi vymyslela FB komunita, pokud by se mi to bývalo nepovedlo, a jak vtipkovala komise u obhajoby, už padly jinde, podívám se dnes na celý projekt z čistě marketingového hlediska, pojmenuju nástroje a vyčíslím, jak to celé dopadlo.

Než se ale dostanu k tvrdým faktům, musím upozornit, že mediální ani marketingovou strategii jsem si předem explicitně a formálně nedefinoval. Byl to spontánní nápad a během #projektdiplomka jsem postupoval spíš intuitivně. Zpětně musím přiznat, že vše mohlo být daleko lépe promyšleno a naplánováno (např. témata a s tím související úroveň vtipnosti fotek). Největší škoda asi byla, že v okamžiku, kdy jsem vygeneroval největší traffic, jsem ještě neměl hotovou svou osobní stránku www.pavelsima.cz. Na druhou stranu jsem především musel napsat samotnou diplomku a na ptákoviny nebyl úplně čas, že jo :)

#projektdiplomka marketingovým pohledem

Produkt

  • Pavel Šíma

Cíle

  • Napsat diplomku
  • Zvýšit awareness
  • Vylepšit pozici ve vyhledávačích vůči ostatním Pavlům Šímům
  • Získat nové followery
  • Získat nové "fanynky"
  • Získat pracovní nabídky

Nástroje

Výsledky

  • 1 napsaná diplomka; obhájena za A
  • 3 články ve velkých médiích, z toho všechny tři otvíráky na homepage a jeden dokonce dlouhé interview
  • 737 FB liků těchto tří článků
  • 41 liků fotek na Instagramu, 128 na FB
  • cca 50 nových followerů na Twitteru
  • Několik set až tisíc lidí vidělo rozepsanou diplomku (odhad, protože jsem nenasadil měření)
  • 46 tweetů s hashtagem #projektdiplomka podle klaboseni.cz (asi polovina je mých)
  • Článek z lupa.cz na 6. místě v Google search na dotaz "pavel šíma"
  • 5 nových obrázků na prvních dvou strankách v Google obrázky na dotaz "pavel šíma"
  • 1 katedra politologů se mě dva měsíce konstantně ptala na #projektdiplomka (včetně učitelů)
  • 3 cizí holky mi napsaly na FB
  • 1 pracovní nabídka a další úspěšný pohovor (i když samozřejmě nejde o zásluhu #projektdiplomka o samotě)
  • Málem 1 přednáška na brněnském Barcampu
  • 1 superhaterovská diskuse pod článkem na lupa.cz (už aspoň vím, že jsem "hodonínskej kokůtek, nic víc!")

Podtrženo sečteno, #projektdiplomka uspěl ve všech cílech a dalece předčil má očekávání. Co myslíte vy? Úspěch nebo fail? A dá se vůbec na sebe samého pohlížet jako na produkt prodávaný marketingovou kampaní?

Pavel Šíma +420 721 881 783 pavel@pavelsima.cz Marketingový konzultant