„Pokora, odvaha a hlavně se neposrat.“ Tak vybudovala Petra Jankovičová agenturu TRIAD o 55 lidech za tři roky

S Petrou Jankovičovou v sídle české agentury Triad. Ředitelka reklamky ráda za odměnu rozdává lízátka

S Petrou Jankovičovou v sídle české agentury Triad. Ředitelka reklamky ráda za odměnu rozdává lízátka

Adidas, Pilsner Urquell, O2, Velkopopovický Kozel, Gambrinus, AXA, Kingswood, Granko, Pepsi, Jihlavanka, Frisco, IKEA.

 To jsou značky české digitální, kreativní a reklamní agentury TRIAD. Agentury, kterou Petra Jankovičová založila sama v Praze před pouhými čtyřmi lety.

 Za své kampaně získal TRIAD ocenění třeba PIAF, Zlaté pecky nebo Zlatého Klince. Hodně z nich přitom vznikalo na gauči. A to doslova, protože noví mladí kreativci neměli kvůli raketovému růstu v kancelářích ani vlastní stůl.

 Agentura se třikrát přestěhovala, přerostla svou matku v Bratislavě a dnes má 55 zaměstnanců a tři separátní jednotky.

 Zatímco v běžných agenturách sedí accounti v jedné místnosti, developeři v druhé a kreativci ve třetí, TRIAD uplatňuje týmový organizační model. V každém týmu jsou obsazeny všechny esenciální pozice malé agentury: od accounta přes programátora, copywritera až po designéra. Týmy sedí kolem jednoho stolu a mají své vlastní klienty, které nesdílí s jinými týmy.

 Díky tomuto uspořádání jsou nejen všichni perfektně informováni o každém projektu a lehko přeskakují jiskry přes stůl a vznikají nápady, ale pracovníci mají navíc i ve středně velké firmě pocit rodinnosti a blízkosti, která se často z rostoucích agentur vytrácí.

 S Petrou probíráme všechny tři klíčové složky úspěchu prudce rostoucí agentury:

  1. HR - tj. jak nabírat, udržet si a motivovat skvělé lidi.
  2. Marketing a obchod - jak TRIAD získává své klienty.
  3. Jak tvořit super kampaně.

Petra je opravdu otevřená, takže mimo jiné uslyšíte:

  • Jaký je věkový průměr agentury.
  • Jaká je hodinovka pro klienty.
  • Jaký má přesně program každotýdenní porada celé agentury.
  • Jak vypadal nejdrsnější šestikolový tendr od IKEI, jaký kdy Petra zažila. Do jakých tendrů TRIAD nechodí a kde berou většinu byznysu.
  • Do čeho dává Petra nejvíce času. Je to HR, prodej nebo marketing?
  • Jak Petra udržuje atmosféru rodinného týmu v 55 lidech.
  • Jak zajišťuje, že i copík nebo UXák ví o klientovi vše.
  • A kdo a proč říká Petře, že se chová jako kráva.

Pokud byste se v TRIADu chtěli ucházet o práci, máme pro vás i tajemství, jak správně odpovídat na otázky, které TRIAD klade v úvodním testu.

Poslechněte si celý podcast s PETROU JANKOVIČOVOU

  • Stáhněte si epizodu přímo v iTunes (doporučované).
  • Nebo si je stáhněte do počítače – pravý klik sem a „uložit soubor“.
  • Nebo použijte přehrávač přímo v prohlížeči (níže).

Poslouchejte přímo ve  vašem zařízení

DEMARKETING je nejlepší v autě, při vaření a ve fitku


Ukázka rozhovoru s PETROU JANKOVIČOVOU

Peti, tys během tří let vybudovala fakticky z ničeho fungující agenturu o 55 lidech – což je obrovský nárůst během krátké doby. Jak jsi to, prosím tě, udělala?
Roli sehrálo více faktorů. Zaprvé musím říct, že ačkoli jsem se vydala do Prahy budovat TRIAD sama, měla jsem velkou oporu v naší slovenské „matce“ – a to nejen finanční. Jako agentura děláme služby a ve službách záleží úspěch vždy na tom, jaké máš lidi – a já nic kromě svých lidí nemám. Kdyby mi odešli, brand do dvou měsíců vyprchá.
Takže jako šéfka agentury věnuji nejvíce času HR, řekla bych tak 60 %. Jak našim současným zaměstnancům, jejich motivaci a růstu, tak samozřejmě náboru. Ten je u nás specifický. Vybírám si cíleně lidi, kteří u nás zapadnou osobnostně, ne na základě expertízy. Třeba Adam Špina, který k nám před 3 lety nastoupil jako stážista. Velmi rychle na sobě zamakal a dnes patří mezi nejlepší digitální stratégy ve střední Evropě.

 

K tomu zapadnutí do kolektivu, slyšel jsem o nějakém Matoušově pravidlu piva. Takže u vás je to první kolo pohovor, druhé hospoda?
(Smích) To pravidlo vychází z teorie kolegy Matouše Fridricha. Říká, že když máš po pohovoru chuť jít s daným člověkem na pivo a pokračovat v diskuzi donekonečna, znamená to, že jste si sedli nejen osobnostně, ale i pracovně. V praxi když jdu proti tomuhle pravidlu, protože třeba akutně někoho potřebuju, se mi to často vymstí. Okolí se diví, jak se nám povedlo i v 55 lidech zachovat rodinnou atmosféru. Klíč je podle mě právě ve výběru a práci s lidmi tak, abychom byli kolegové-kamarádi.  

 

TRIAD má v Česku a na Slovensku docela renomé, vyhráli jste několik ocenění včetně PIAF. Logicky mě tedy zajímá vaše know-how. Kde berete zakázky, jak pracujete?
Jedna věc je, že nemáme klasické accounty-obchodníky, kteří by navolávali. Zakázky k nám chodí přes doporučení, tendry si hodně vybíráme, protože je to obrovská časová investice a musíš zvážit, jestli na to budeš mít kapacitu poté, co tendr vyhraješ. My ani nemáme klasický tendrový tým jako mají velké české agentury, protože nám to připadá jako podfuk na klienta – na zakázce pak pracuje někdo jiný, než kdo tendr vyhrál. Osvědčil se nám jiný model práce. Než aby seděli accounti separátně, grafici separátně, je vždy v kanclu celý jeden tým pospolu od teamleadera přes grafika, copywritera, vývojáře... Takový tým pracuje jako malá agentura, je na zakázce výborně zesynchronizovaný, což vidí a oceňuje i klient.

 

Nechodíte do tendrů, neprodáváte. Z čeho teda žijete?
Řekla bych, že je to kombinace doporučení a upsellingu. Například náš momentálně největší klient je Plzeňský Prazdroj. K němu jsme se dostali postupně tím, že jsme nejprve vyhráli tendr na Kozla. A jelikož s námi byl klient spokojený, přibrali jsme další značky z jeho portfolia, jako třeba Excelent. Momentálně jsme agentura, která se jim stará o nejvíc značek. My už to máme zakódované ve firemním DNA – neděláme kampaně, aby byly jen kreativní. Děláme je proto, ať přináší výsledky. Vem si už jen to, že Triad založili dva akční týpci z MATFYZu, jejichž první zakázka byla videoklip pro Horkýže Slíže. Prostě se z toho neposrali a chytli se příležitosti! Když děláš své „best“, tak to prostě nemůže dopadnout špatně.

 

 

POSLECHNĚTE SI CELÝ PODCAST S PETROU JANKOVIČOVOU

  • Stáhněte si epizodu přímo v iTunes (doporučované).
  • Nebo si je stáhněte do počítače – pravý klik sem a „uložit soubor“.
  • Nebo použijte přehrávač přímo v prohlížeči (níže).

Poslouchejte přímo ve  vašem zařízení

DEMARKETING je nejlepší v autě, při vaření a ve fitku


Shownotes: PETRA JANKOVIČOVÁ - Demarketing ep. 3
 

Triad

Vysvětlivky

  • Matoušovo pravidlo piva – HR pravidlo, podle kterého do kolektivu zapadnou takoví kandidáti, se kterými máte po pohovoru chuť jít na pivo a povídat si déle
  • ATL –  v reklamní hantýrce známá také jako „nadlinka“ – je forma marketingové komunikace využívající masmédia jako je televize, rádio, tisk
  • Brand Manager – ve větších firmách se stará o vytvoření marketingové a obchodní strategie značky a vedení jejího marketingu; typický zadavatel práce pro agenturu TRIAD

Spomínané konference

  • South by Southwest – filmový, hudební a interaktivní festival v texaském Austinu, rejdiště všech tech fanatiků, na této konferenci se proslavil Twitter a mnohé další start-upy
  • F8 – Facebook Developer Conference v San Franciscu. Sem vyslal Triad některé své mladé zaměstnance 

Co se vyplatí přečíst

  • Made to Stick – jediná marketingová knížka, kterou Petra přečetla
  • Murakami – Petřin oblíbený spisovatel

Vyzyvatelé TRIADu podle Petry

Kontakt na Petru


* Odesláním formuláře souhlasíte s informováním o nových epizodách DEMARKETINGu

Pavel Šíma +420 721 881 783 pavel@pavelsima.cz Marketingový konzultant