Téhle knížce jsem dal ještě víc lásky a péče než podcastu. A vyplatilo se,“ říká tvůrce DEMARKETINGu a nového bestselleru Na plné koule Pavel Šíma

Kniha Na plné koule se křtila na konci dubna. Šest dnů na to se stala bestsellerem

Kniha Na plné koule se křtila na konci dubna. Šest dnů na to se stala bestsellerem

Přesně před rokem dosedlo mé letadlo v Havaně.

Opustil jsem práci, kterou jsem miloval, vykašlal se na šesticiferný plat a stal se dobrovolně nezaměstnaným.

Abych mohl napsat knihu Na plné koule, nechal jsem za sebou neuvěřitelně naplněné období, které mi dalo všechno, co jsem kdy od života chtěl. Od peněz, přes ženské, cestování až po lásku a silný pocit štěstí.

Proč?

Protože jsem začal být přesvědčený, že KAŽDÝ může dosáhnout všeho, co si v životě zamane. Většinu lidí stačí trošku popostrčit a dát jim do ruky ty správné nástroje a metody.

Do téhle myšlenky jsem dal všechno. Několik měsíců psaní, nekonečné editace za pomoci 50 (!) recenzentů, půl roku práce na ilustracích, asi 100 verzí obálky, odmítnutí od několika nakladatelů...

Náklady na knížku včetně ušlých příležitostí dosáhly skoro milionu korun. Z mojí kapsy.

Bylo mi to jedno, protože jsem cítil, že by mohla spoustě lidem opravdu pomoct. Ale nebudu kecat: byl jsem z toho pekelně nervozní a s napětím očekával křest.

Před měsícem a půl vstoupila knížka do knihkupectví a... okamžitě se stala bestsellerem.

Zatím má samé dobré recenze s pěti hvězdičkami a všichni od studentů po CEOs stamilionových firem svorně tvrdí, že je 1) chytlavá a čtivá, 2) úplně jiná než jakýkoliv self-help, 3) (a z toho mám samozřejmě největší radost) opravdu užitečná.

Ta kniha fakt lidem pomáhá!

Proto jsem společně se serverem Business Animals připravil speciální epizodu DEMARKETINGu, ve které jsem si poprvé sednul na opačnou stranu mikrofonu a odpověděl na všechny otázky o nové knize plus jako nášup ještě:

  • Jak se dostat do televize, tj. jak si získat a udržet zájem médií?
  • Jak se připravit na své první vystoupení v televizi tak, aby si vás každý zapamatoval a a by vás tam zvali znovu a znovu?
  • Jak si z nuly vybudovat kredit, autoritu potažmo značku, aby vás klienti začali brát vážně?
  • Jakou uplatnit zkratku, aby vám cesta do médií nemusela trvat dva roky?
  • Jak moc se vám vyplatí budovat osobní značku a topit stovky hodin v publikační činnosti, která negeneruje bezprostřední cash? A kolik stovek milionů v hodnotě vám to může za několik let přinést?
  • Dá se na napsání knihy vydělat? A pokud ne, k čemu vám to teda je? Co třeba udělat si z toho lead generation pro další aktivity?
  • Jak dostat knížku do distribuce? Jak ulovit nakladatele, který bude pracovat pro vás a jak ho přimět si přečíst sedmistránkový e-mail?
  • Jak najít v jakékoliv oblasti bezpečně místo na trhu tím, že budete úplně odlišní než veškerá konkurence?
  • Jak se v pozadí připravuje podcast DEMARKETING?

 

Poslechněte si celý podcast o bestselleru na plné koule

    • Stáhněte si epizodu přímo v iTunes (doporučované).
    • Nebo si je stáhněte do počítače – pravý klik sem a „uložit soubor“.

    Poslouchejte přímo ve  vašem zařízení

    DEMARKETING je nejlepší v autě, při vaření a ve fitku

    Tutu epizodu Vám přináší Smartlook

    Před třemi lety jsem byl na prezentaci futuristického analytického nástroje od IBM, který umožňoval v reálném čase nahrávat návštěvníky webu a pak se jako v kině dívat, na co klikají, jak vyplňují formuláře, u kterého kroku se zasekávají a podobně.
     
    Tehdy to mělo auru zázračného toolu, za který se ale platily nekřesťanské prachy (konkrétně stovky tisíc či až přes milion korun). Navíc jste museli počkat, až vám ji přiletí prodat salesák v kravatě z Paříže.
     
    Dneska můžete mít tu stejnou funkcionalitu za pár stovek korun měsíčně – nebo dokonce úplně zadarmo – a pokud teď sednete k počítači, může vám nahrávání běžet do dvou minut na vašem webu. Nekecám!
     
    Tahle zázračná technologie od českého startu-up Smartlook, ve kterém mimo jiné zainvestoval majitel celosvětově úspěšné firmy WebNode, nabrala do několika málo měsíců po spuštění 150 000 uživatelů po celém světě. To je 150 000 marketérů, kteří používají Smartlook k analýze miliard webových návštěv a k vymačkávání vyšších konverzních poměrů webů.
     
    Největší síla nástroje, jako je Smartlook, je samozřejmě na B2C webech s velkým trafficem, kde i malé zlepšení konverzního poměru může vydělat miliony.
     
    Napadl mě ale i cool usecase pro B2B. Takže pozor: Kdykoliv nám přijde z webu poptávka, vyfiltruju si ve Smartlooku podle času odeslání a url s děkovací stránkou, nahrávku konkrétní session, která vedla k poptávce. Vím tak do puntíku přesně, na jakou stránku a z jakého zdroje poptávající na web přišel, co si na něm četl a dokonce i to, co napsal do formuláře jako první, než to smazal a přepsal tím, co mi pak odeslal. K čemu je to dobré? Když vím, že si potenciální zákazník například četl před vyplněním formuláře blogpost o atribuci, vím přesně odkud vítr vane a kam směřovat otázky na prvním sales callu. Smartlook mi tím pádem zvyšuje šanci closnout deal.
     
    A jestli vám to všechno ještě nezní dostatečně cool, tak tady je poslední věc. Ať už jste B2C nebo B2B, jako posluchači DEMARKETINGu můžete mít Smartlook na 30 dní úplně zdarma, když využijete url smartlook.com/demarketing. Stačí zadat e-mail, zkopírovat kousek kodu do webu, strčit popcorn do mikrovlnky a do dvou minut můžete sledovat první nahrávky.
     
    Ještě jednou, tuto jedinečnou akci pro prvních sto registrovaných využijete na smartlook.com/demarketing.

     


    Pavel Šíma +420 721 881 783 pavel@pavelsima.cz Marketingový konzultant